Yükselen Afrika’yı Anlamak: 1. Afrika Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu Gerçekleştirildi

1. Afrika Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu 10 Haziran Çarşamba günü çevrimiçi olarak gerçekleşti.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ile Sakarya Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü iş birliğinde düzenlenen 1. Afrika Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu, “21. Yüzyılda Yükselen Afrika’yı Anlamak” temasıyla gerçekleştirildi.

Sempozyumda farklı üniversitelerden akademisyenler ve lisansüstü araştırmacılar bir araya gelerek Afrika’nın dönüşen siyasi, ekonomik ve toplumsal dinamiklerini ele aldı. FSMVÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dekanı Prof. Dr. Fatma Gülruh Gürbüz’ün açılış konuşmasının ardından gerçekleştirilen ana oturumda, Afrika’nın yükselişine ilişkin güncel yaklaşımlar değerlendirildi.

Program kapsamında teknoloji, göç, çevre, uluslararası ilişkiler, kalkınma, eğitim, güvenlik ve barış inşası gibi başlıklarda sunumlar gerçekleştirildi. Katılımcılar; Afrika’daki dijital dönüşüm, küresel güç rekabeti, bölgesel iş birlikleri ve yeni uluslararası aktörlerin etkileri üzerine değerlendirmelerde bulundu.

Sempozyum, Afrika çalışmalarına ilişkin akademik diyaloğun geliştirilmesine ve genç araştırmacıların çalışmalarına katkı sunmayı amaçladı.

 

Program akışına erişim sağlamak için tıklayınız.